Consultant & ad interim management
Marketing | CRM |  Klantcontact | Data | Omni-Channel 

Over Patrick Flerackers

Patrick studeerde Sociologie in Leuven en in Utrecht. Specialisatie methodenleer & Statistiek. Masterstudie: Succesfactoren van beginnende bedrijven. 

Direct na mijn studie ben ik als dataspecialist en onderzoeker
in het marketingvak beland. voornamelijk op gebied van E-commerce, CRM en online marketing . 

Deze beginjaren hebben mij gevormd tot wat ik nu ben: een marketeer die altijd probeert verder te kijken en een holistisch beeld vormt vanuit data om succesvol marketing te bedrijven. Fact based. Begrijp de klant en het umfeld en stem de communicatie af op de klant. Bij voorkeur gepersonaliseerd. Veel focus op vraagstukken m.b.t. het verhogen van klantwaarde. Data, klantinzicht, onderzoek en processen optimaliseren en de techniek daarop aan laten sluiten. 

In 2006 ben ik als CRM Manager begonnen bij bol.com. Hier kwam veel samen: CRM, branding, klantcontact, e-commerce, branding, data, online customer service, onderzoek, omnichannel, customer journey, customer life cycle, online marketing, etc. Het marketing-landschap werd in zijn volledigheid benut om bol.com te laten groeien. In die tijd heb ik baanbrekende concepten bedacht zoals bijvoorbeeld: Bomvol digitaal en de Wereld van bol.com. Ook werden de eerste stappen gezet om de online klantenservice te professionaliseren. 

Sinds 2012 ben ik als zelfstandig consultant en ad interim Marketing Manager/ CRM Manager werkzaam. In deze jaren heb ik bij vele verschillende bedrijven in verschillende sectoren de kans gehad om prachtige resultaten te boeken. Zoiets doe je nooit alleen. Werken vanuit een duidelijke visie en strategie en dan bouw je samen met je collega's aan het verbeterplan. Een goed resultaat is altijd het gevolg van een goede aanpak en een goede samenwerking!

Ik beschouw mezelf als specialist op het gebied van marketing (senior management/ directie), CRM/ CX, loyalty & engagement, e-commerce en datavraagstukken.

Eigenschappen: Nieuwsgierig, leergierig, out-of-the-box, self-starter, strategie en handen uit de mouwen, pragmatisch, fact based, integer, innovatief, resultaatgericht, creatief, doelgericht, oog voor detail en analytisch.